Mısır’ın Uzun Mesafe Yürüyüş Parkurlarının Sade Güzelliği

dunyadan

Aktif Üye
Mısır’ın Uzun Mesafe Yürüyüş Parkurlarının Sade Güzelliği
Ben Hoffler son on iki yılda bir sesi diğerlerinden daha fazla duydu: ayak sesleri – çıtırtı, çıtırtı, çıtırtı– granit dağlardan, renkli kanyonlardan ve yemyeşil vahalardan oluşan sonsuz bir manzara olan Güney Sina’nın çöl vadilerini kaplayan kumlu çakıllara baskı yapmak.

Oxford eğitimli bir İngiliz olan Bay Hoffler, 2008 yılında Sina Dağı’nın zirvesine tırmanırken, Musa’nın Cilt Emirlerini aldığı yer olduğuna inanılan Mısır dağlarının gücünden o kadar etkilenmişti ki, yaklaşık 7.000’i geçmeye devam etti. Bedevi sakinleriyle bu yüksek çöl vahşi doğasının kilometrelerce.

2013’te Güney Sina’ya bir yürüyüş rehberi yazdı ve kısa bir süre sonra Mısır’ın en sıra dışı turizm projelerinden birini yaratmak için bölgedeki Bedevi kabileleriyle çalışmaya başladı: ülkenin ilk uzun mesafeli yürüyüş yolu olan Sina Patikası.

39 yaşındaki ve genç bir Elton John’a benzeyen Bay Hoffler, “Çöl hakkında çok özel bir şey var – yemyeşil, hayatta kalması kolay manzaralarda bulamadığım bir şekilde çok sert, sert ve güzel,” diyor. Covid-19 salgını küresel turizmi alt üst etmeden sadece aylar önce patikada bir yürüyüş sırasında söyledi.


Sina Yolu’nun ilk bölümleri 2015’te açıldı. 2018’de, üçgen Sina Yarımadası’nın alt yarısında 350 millik bir döngüye genişletildi. Bay Hoffler’in 2019’da Maaza kabilesinin açılmasına yardım ettiği, Mısır’ın anakarasındaki bir başka uzun mesafe yolu olan Kızıldeniz Dağ Yolu ile birlikte, patika Mısır’ı Kuzey Afrika ve Orta Doğu’da patlayan bir yürüyüş hareketinin saflarına sağlam bir şekilde yerleştirdi.


Bir safari kamyonu Kızıldeniz Dağları’nda ilerliyor. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Bölge genelinde yeni yollar

Son 15 yılda Lübnan, Ürdün, Mısır ve işgal altındaki Batı Şeria’da uzunluğu 300 ila 400 mil arasında değişen, bazıları Amerika’nın Appalachian Trail’inden ilham alan yeni uzun mesafe parkurları geliştirildi. Bu rotalar, 1990’larda İsrail ve Türkiye’de zaten kurulmuş olan uzun rotalara katıldı. Diğer uzun mesafe parkurları şu anda Suudi Arabistan’da, krallığın batı çöllerinde ve Irak’ın özerk Kürdistan Bölgesi’nde yarattığı fütüristik mega projelerin bir parçası olarak geliştirilme aşamasındadır.

Ve şimdi, bölgedeki yürüyüş hareketindeki kilit oyunculardan bazıları, ilk kez, bu yeniden keşfedilen eski göçebe yolları ve yeni oluşturulmuş yolları, çağdaş ulusal sınırları aşarak fiziksel veya sembolik olarak birbirine bağlayacak kümeler veya ulusötesi yollar tasavvur ediyorlar.

Son üç yıldır Bay Hoffler, Ürdün’ün güneyinde Bedevi kabileleri ve bölgede yürüyüş ve tırmanma öncüsü olan Tony Howard ile Sina ve Kızıldeniz Dağları’ndaki Bedevi yönetimindeki rotalara kardeş bir yol oluşturmak için çalışıyor. . Ürdün’deki Petra’daki Nabatean arkeolojik alanları ile Suudi Arabistan’daki yaklaşık 300 mil güneybatıdaki Al Ula yerleşimlerini birbirine bağlayacak bir rota hakkında uzun süredir konuşuluyor, ancak henüz kesin bir sonuca ulaşılamadı. Avrupalı destekçiler ve Fransa’daki bir yol sistemi ile bir ortaklık içinde Ürdün Yolu, Filistin Mirası Yolu ve Lübnan Dağ Yolu’nu birleştirmek için yeni bir uzun mesafe yol ağı şekilleniyor. Tüm bunlar, 2007’den beri bölgede iz inşa etmeyi ve iz ağlarını destekleyen, kâr amacı gütmeyen bir Amerikan kuruluşu olan Abraham Path Initiative’in çabalarını yansıtıyor, ancak şu anda asıl odak noktası Kürdistan yolu üzerindeki çalışmaları finanse etmek ve desteklemek.


Ayrı olarak, parkurların çoğunun ortak noktası, yaratıcılarının çöllerde ve dağlarda sıkıntılı köylere turist ve iş getirme kararlılığıdır. Bu içerik oluşturucular ayrıca, uzun süredir gözden kaçan doğa harikalarını korumayı ve ziyaretçilere ve kendi vatandaşlarına tanıtmayı ve tarihsel olarak çalkantılı bölgenin olumsuz algılarını ortadan kaldırmak için yolları kullanmayı amaçlıyor.

Bedevi rehberi Muhammed Muteer ve Ben Hoffler ateş yakıp çay hazırlar. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Organizatörlere göre, bir küme olarak Ürdün, Filistin ve Lübnan rotalarını içeren embriyonik ağ, patikaların işaretlenmesi, acil servislerin kurulması ve yürüyüşün çapraz tanıtımı için en iyi uygulamaları paylaşabilir. Ancak trekking değiş tokuşları, coğrafi ve politik engellerin gerçekliğiyle karşılaşıyor. Örneğin Ürdün, Filistin ve Lübnan’daki patikaları fiziksel olarak birbirine bağlamak imkansızdır çünkü Lübnan, Batı Şeria veya Ürdün ile sınır paylaşmaz. İsrail ve Filistin pasaportu sahiplerinin Lübnan’a girmesi yasak olduğundan, siyasi engeller de eşit derecede aşılmaz görünüyor.

1980’lerin ortalarında Ürdün’de bir vadi olan Wadi Rum’da tırmanış ve yürüyüşün yaygınlaşmasına öncülük eden Bay Howard’a göre, bölgedeki mükemmel parkurların orkestrasyonu meyve vermemek için çok mantıklı.

Howard, “Kendi içinde heyecan verici bir şey – kulağa hoş geliyor, tanıtılması kolay ve insanlar bunu yapacak” dedi. Ancak patikalar, turizmi artırarak ve hem doğanın hem de kültürün korunmasına yardımcı olarak geçtikleri alanlara da fayda sağlar. Patikalar parıldamadan önce, “Ürdün’de insanların köyleri ziyaret etmek ve tepelerde yürümek istedikleri konusunda çok az farkındalık vardı” diye açıkladı. “Bu alanlardan bazılarını koruma ihtiyacını başlattı.”

Bir Bedevi rehberi olan Mohamad, Sina Yolu boyunca bir vadi boyunca yürüyüşçülerin eşyalarını taşıyan bir deveye liderlik ediyor. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Bedevi etkileri ve kökenleri

Bölgedeki tüm uzun mesafeli rotalar arasında, Mısır patikaları, göçebe ataları yüzyıllar önce patikaların çoğunu yaya ve deve sırtında yapan Bedeviler tarafından sahip olunması ve yönetilmesi bakımından benzersizdir. Lübnan, İsrail ve Ürdün’deki rehbersiz parkurların aksine, Sina ve Kızıldeniz Dağı parkurları Bedevi rehberleri gerektirir. Ve web sitesi önümüzdeki yıllarda 750 millik parkur vaat eden, lüks dağ evlerinin sunumlarını içeren ve “sürükleyici dijital deneyimler” sunan ve Suudi Arabistan’ın kuzeybatısında planlanan Neom mega projesinin aksine, Mısır’ın parkurları göçebelerin atalarının nasıl hareket ettiğini kopyalamaya çalışıyor vahşi aracılığıyla. Yürüyüşçüler kuyulardan su içer, ateş başında, yıldızların altında (veya çadırlarda) uyur ve akasya kömürlerinde pişirilen ve dağ tuzu ile tatlandırılmış gözleme üzerinde yemek yerler. Bedeviler, yemek pişirme ve kamp malzemeleri ile renkli dokuma kilimleri taşımak için daha çok develere güveniyor.


Sina Yolu, Bay Hoffler ve üyeleri rehber, deveci ve aşçı olarak hizmet veren üç Bedevi kabilesi tarafından kuruldu. Ve 2018’de uzatıldığında, gruba beş kabile daha katıldı. Kabileler, yolu, akıllı telefonların ve kamyonetlerin olduğu bu çağda solmakta olan antik patikaları ve gelenekleri korurken sürdürülebilir turizm yaratmanın bir yolu olarak gördüler.

Yoldaki Bedevi rehberler, kabileleri ve toprakları ile güçlü bir bağ hissederek çölde huzur bulduklarını söylüyorlar. Geniş geçitleri ve labirenti andıran geçitleri aşan yolu, hangi bitkilerin sabun ve lapa yapmak için kullanılabileceğini, hangi hayvanların geride ne tür pislikler ve izler bıraktığını biliyorlar. Ayrıca, uzun saçlarını birbirine bağlayıp görücü usulü evliliklerden kaçmak için yol boyunca bir dağ zirvesi olan Jebel El Banat’tan ölüme atlayan kız kardeşlerin hikayesi gibi, rotanın en önemli yerlerine bağlı efsaneleri de sürdürüyorlar. .


Sol üstten saat yönünde: Wadi Nagaata yakınlarındaki Kızıldeniz Dağları’ndaki bir kayanın üzerindeki gravürler; yine Wadi Nagaata yakınlarında bir keşiş hücresi; Bedeviler tarafından zorlu arazilerde gezinmek için kullanılan bir iz işareti; ve çanak çömlek parçaları koleksiyonu.

Uçtan uca ilk yürüyüş

2019 sonbaharında Bay Hoffler ile ilk tanıştığımda, Sina’nın batı yakasındaki uçtan uca ilk yürüyüşte bir avuç yürüyüşçüye katılıyordum – bir kasaba ve turizm merkezi olan Saint Catherine’den uzanan 125 millik bir bölüm patikanın ortasında, Süveyş Körfezi yakınlarındaki Serabit el Khadem’e. Pürüzlü kayalarla dolu bezelye büyüklüğünde granitten oluşan yüksek, dolambaçlı bir yol boyunca çatırdadık. Solda, buruşuk koyu renkli granitten bir dağ yamacı vardı; sağda bej renkli, yüksekte duran granit bir perde vardı. Yaklaşık 1500 fit yükseklikte, Naqb el Hawa veya Rüzgar Geçidi denen geçidin zirvesinde, uzaktaki kumlu düzlükler ve çizgili tepelerden oluşan bir manzara belirirken neredeyse bir orkestranın sesini duymayı bekliyordum.

Binlerce yıl önce göçebelerin ve özellikle altıncı yüzyılda Kahire’den Sina Dağı’na seyahat eden Hıristiyan yerleşimcilerin geçtiği bir patikada, yaklaşık 600 milyon yıl öncesine ait bir kayaya basıyorduk.

Geçitten aşağı inerken, “Çöl her zaman bir kavrayış yeri, insanlar için bir dönüşüm yeri olmuştur,” dedi Bay Hoffler. “Bütün peygamberler, insanlık tarihinin akışını değiştiren çok derin içgörülerle ortaya çıktılar.”


Manzara sürekli değişiyor: sarp zeytin tepelerinden soğanlı bej çıkıntılara, kömür grisi zirvelerden pembe kayalıklara. Sabitler, ateş çizelgesindeki oklar gibi dağlardan geçen siyah granit damarlarıdır. Bedeviler, üssün yakınında iki çizginin kesiştiği yerde su ve düz tepeli akasya ağaçlarının bulunduğunu söylüyor.

Sina Yolu’nun kuzeybatı köşesindeki hayalet kasaba Um Bogma. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Daha kısa segmentler

Tabii ki, birçok ziyaretçi düzinelerce çöl vadisi (wadi olarak bilinir), tarihi ilgi alanları ve adlandırılmış dağların bulunduğu parkurların daha kısa bölümlerinde bir veya iki günlüğüne yürüyüş yapar.

Tavsiye listemin başında, Süveyş Kanalı yakınında, patikanın kuzeybatı köşesindeki engebeli yaylaların tepesindeki hayalet bir kasaba olan Um Bogma çevresindeki yürüyüşler var. 1900’lerde Mısır’ı işgalleri sırasında İngilizler tarafından yönetilen terk edilmiş bir manganez madenciliği kampı, ufukta uzanan sıradağların nefes kesen manzarasıyla Um Bogma’nın katmanlı yerleşim yeri zamanda donmuş durumda. Paslı çelik halatlar, denize kadar kilometrelerce uzanan telesiyejler gibi uzanıyor. Eğimli çatılı kışlalar, tıpkı Sina’yı bölen devasa bir uçuruma bakan etrafını saran bir sundurması olan bir yönetici evi gibi çıplak bırakıldı.

Yolun bu bölümünü denetleyen Hamada kabilesinin üyeleri, 1950’lere kadar İngilizler Mısır’ı işgal ettiğinde manganezi çıkardılar. Mısır, Um Bogma madenlerini birkaç yıllığına devraldı, ancak İsrail’in 1967’den 1982’ye kadar Sina’yı işgali sırasında kapatıldılar ve saha terk edildi.

Bazı yürüyüşçüler için yaralı manzara, kolonyal sömürünün bir mirasıdır. Ancak Hamada için bir iş kaynağıydı. Ve Bay Hoffler’a göre bu, turizm için zengin bir fırsat. “Bence bu sadece Hamada için bir mücevher,” dedi bana.

Gezi organizatörü Julie Paterson ve yürüyüşçü Jacobus Nederpelt, bir dağ geçidinden geçen 200 metrelik bir yokuşun zirvesinde. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Diğer göze çarpan bölümler, sahil kenti Hurghada’ya arabayla iki saatlik mesafedeki Kızıldeniz Dağları’nda bulunabilir. Şarm El-Şeyh’e ayak bastıktan kısa bir süre sonra etrafınızın dağlarla çevrili olduğu Sina’nın aksine, Mısır anakarasının bu bölümündeki dağlar, sivri dişleri andıran zirveleri olan masifler halinde kümelenmiş, daha çentikli ve heybetli görünüyor. Burada hükümet henüz 100 millik Kızıldeniz Dağ Patikasında geceleme kampına izin vermedi, bu nedenle Bedeviler sadece günübirlik yürüyüşler yapabilirler.


Patika, Maaza kabilesinin Khushmaan klanının toprakları içinde yer alıyor ve Roma kalıntıları ile anakaranın yaklaşık 7.200 fit’e yükselen en yüksek zirvesi Jebel Shayib el Banat’ı içeriyor. Lideri Şeyh Merayi Ebu Musallem’e göre, klanın 1.500 ailesi kökenlerini birkaç yüzyıl önce Arabistan’a kadar izliyor ve çoğu hala çöl dağlarında yaşıyor.

Wadi Abul Hassan’da yürüyüş, kayalarla kaplı dik bir yokuştan başlıyor ve gizli, kapalı bir vahşi doğaya – bir tarafta pembe granit ve diğer tarafta kömür rengi granitle kaplı dar bir kanyona – iniyor. Amerikalı akademisyen Joseph J. Hobbs’un 1980’lerin başlarında “Mısır Vahşi Doğasında Bedevi Yaşamı” adlı kitabını araştırırken ziyaretinden bu yana vadiye çok az yabancı girdi. Özellikle safir gökyüzündeki pamuksu beyaz bulutlar ve uzaktaki piramit şeklindeki zirveler tabloya ekstra bir boyut kattığında, kanyondaki perspektif derinliği şaşırtıcıdır.

Başka yerlerde, Jebel Gattar ve Wadi Nagaata’dan geçen yürüyüş, Hıristiyan manastırcılığının tarihsel kökenlerini ortaya çıkaran bir dizi devasa granit rafa yorucu bir tırmanış. Çorak çıkıntıların tepesinde, 300’lerin başlarında münzevilerin aşırı yoksunluk içinde yaşadığı, istiflenmiş kayalardan yapılmış birkaç keşiş hücresi var. Yürüyüşçüler, küçük, yarım daire biçimli odalardan birinin sessizliğine girebilir ve aynı girişten – kepçe benzeri kraterlerle petekli bej granitten bir duvara bakan bir düşünceli hayal edebilirler. Yakınlardaki bir platoda çatısız, üç odalı, muhtemelen bir ibadet yeri olan ve altıncı yüzyılda Sina Dağı’nın eteğinde inşa edilen Saint Catherine Manastırı gibi en eski manastırların öncüsü olan üç odalı bir taş bina duruyor.

Güvenlik endişeleri

Bu parkurları geliştirmek, yeni yolları temizlemekten çok, sayısız manzarayı ve efsaneyi vurgulayan mevcut rotaları kurtarmakla ilgiliydi. Aynı zamanda Sina’nın düşmanca ve tehlikeli bir yer olduğu fikrine meydan okumakla ilgiliydi. Mısır, son on yılın büyük bölümünde Kuzey Sina’da İslamcı militanlarla savaşıyor. ABD hükümeti Sina’da seyahat etmemeyi tavsiye ediyor. Dışişleri Bakanlığı, Güney Sina’daki sahil beldesi Şarm el Şeyh de dahil olmak üzere Mısır’ın geri kalanı için vatandaşlara “terörizm nedeniyle Mısır’a seyahat etmeyi yeniden düşünmelerini” tavsiye ediyor.

Sina Yolu’nun web sitesine göre, “Sina Yolu’nun olduğu Güney Sina’nın iç Bedevi bölgelerinde turistlere yönelik bir saldırı hiç olmadı.” Bay Hoffler, yarımadanın dört bir yanındaki Mısır güvenlik güçlerine ek olarak, yürüyüşçülerin deve, kamyonet ve yaya olarak kayıtları tutan ve ziyaretçiler hakkında bilgi paylaşan kapsamlı bir Bedevi ağında bir güvenlik ağına sahip olduğunu iddia ediyor.

Sina Yolu’nun batı yakasındaki yürüyüşçü arkadaşlarımızdan biri olan ve bir kalkınma bankasında çalışan Kahire’den 33 yaşındaki Leena El Samra, bana bazı arkadaşlarının onun yürüyüşe çıkmasından endişe duyduğunu söyledi.

Destek kamyonlarının ulaşamadığı yerlerde yürüyüşçülere develer eşlik ediyor. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Bayan El Samra, çakıllı kumların arasından geçerken, “Mısır’ın görmezden gelinen ve bir dereceye kadar hakkında hiçbir şey bilmediğimiz bir parçası” dedi. “Burası, Mısır’ın insanlarla kendinizi çok güvende hissettiğiniz bir parçası. Çok kaçar, bakirdir, keşfedilmemiştir. Mısır’ın her yerinde yaptığımız çoğu şeyden çok farklı. Ve biraz kas yapmayı seviyorum.

Bayan El Samra, başarısız devrim ve ardından geçen on yılın başlarındaki askeri darbe sonrasında yürüyüşe, koşmaya ve triatlonlarda yarışmaya yönelen Mısırlı macera gezginleri ve dayanıklılık sporcularından oluşan küçük ama büyüyen bir çevreden biriydi. Birçoğu, faaliyetleri hayal kırıklıklarını gidermenin ve bağımsızlıklarını göstermenin ya da sadece ülkelerini keşfetmenin bir yolu olarak gördü.

Yürüyüş, Mısır’da hala niş bir aktivitedir. Sina Patikası, pandemiden önce birkaç yüz yürüyüşçüye ev sahipliği yaptı ve bu da parkurları 2020’nin büyük bölümünde kapalı hale getirdi. 2021’de seyahat kısıtlamaları nedeniyle sayı düzinelere düştü. Ancak bu yıl, Ekim ayında bir hafta sonu yürüyüşü için gelen ve ertesi ay Şarm El-Şeyh’te düzenlenen COP27 olarak bilinen Birleşmiş Milletler yıllık iklim konferansına bağlı olarak dünyanın dört bir yanından gelen 70 kişi de dahil olmak üzere daha fazla yürüyüşçü geri döndü. Her şey planlandığı gibi giderse, Sina Yolu önümüzdeki Ekim ayında 350 millik rotanın ilk uçtan uca yürüyüşüne ev sahipliği yapacak.

Geleneklere dönüş

Bedeviler için patikalar, köklerine dönmenin ve dağlarda geçimini sağlamanın bir yoludur.

Alegat kabilesinden Youssuf Barakat, 1990’lardaki bir kuraklık sırasında birçok Sina Bedevisinin çalışmak için Nil Vadisi’ndeki kıyı kentlerine veya çiftliklere taşındığını söyledi. Ekim ayındaki COP27 ile ilgili zam sırasında rehber. Son on yılın başlarında modernite ve turizmin çöküşü de Sina Bedevilerini uzaklaştırdı. 36 yaşındaki Barakat Bey, ailesinin batı kıyısındaki Abu Zenima’daki restoranında aşçı olarak çalıştıktan sonra patikada çalışmak için dağlara döndüğünü söyledi.

Barakat Bey, ızgara koyun ve sebze çorbasından oluşan bir akşam yemeğinden sonra bize Bedevilerin değişmeye zorlandığını anlattı, ardından Bay Barakat bir tabla davulu çalarken geleneksel bir aşk şarkısı söyledi.

İnternetimiz var, telefonlarımız var” dedi. Çok hızlı bir şekilde o ve halkı “Mısırlılar gibi oldu” dedi.

Sina Yolu ile birlikte, Bay Barakat ve kabile halkı, eski yaşam tarzlarına geri dönme fırsatına sahipler.


Adım adım başlıyoruz dedi. “Beş, 10 yıl içinde Bedevi yaşamının yeniden geleceğini umuyoruz.”

Bir Bedevi rehberi, Sina Yolu boyunca kamp ateşinde çay ve kahve yapıyor. Kredi… The New York Times için Sima Diab

Patrick Scott, Tayland’da yaşayan bir yazardır. çalışmalarını takip edebilirsiniz instagram .


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde instagram , twitter ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun daha akıllıca seyahat etme ve bir sonraki tatiliniz için ilham alma konusunda uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçamağı mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukta seyahat mi ediyorsunuz? bizim göz atın Değişen Bir Dünya İçin 52 Yer 2022 için

Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.